Favnov labirint (El laberinto del fauno), 2007
Film za vse starosti. Ocena: 5. Fantazijska drama.
Režija in scenarij: Guilllermo del Toro
Igrajo: Ivana Baquero, Ariadna Gill, Sergi López, Maribel Verdú, Doug Jones, idr.
Španija leta 1944. Državljanske vojne je konec in zmagali so fašisti. 12-letna Ophelia se skupaj z visoko nosečo in bolno materjo preseli na podeželje k svojemu novemu očimu, sadističnemu stotniku, ki ima nalogo iztrebiti zadnje enote revolucionarnih partizanov v gozdu. Le-ta nemudoma razkrije svojo temno plat, saj že v svoji drugi sceni, brez večje provokacije ubije dva nedolžna domačina. A Ophelia najde v novem bivališču svoj svet, saj jo prvo noč obišče vila in jo odpelje v bližnji star labirint, kjer ji mitološki favn razloži, da je pravzaprav hči kralja podzemnega sveta, ki se je pred mnogimi leti izgubila v svetu ljudi. A če se želi vrniti, mora najprej izpolniti tri nevarne naloge …
Mehiško-španski film Favnov labirint, najnovejše in najboljše delo mehiškega avtorja Guillerma del Tora, uspe postaviti pravljični svet ob bok resničnemu, ju preplesti in prikazati kot enakovredna. Pri tem so fantastične podobe pravljičnega sveta (star, dvoumen favn, ogabna debela krastača in nepopisno strašljiv bledi mož, ki nosi oči v dlaneh …) zares osupljivo dodelane in žive, kar je sicer ena izmed del Torovih zaščitnih znamk, a to pot se je zares prekosil. Tudi njegova podoba našega sveta, brutalno resnična, kruta in neizprosna, je prikazana z enako estetiko, sploh kar se tiče nasilja. Pri tem pa del Toro ne igra na karto prikazovanja eksplicitnih prizorov zaradi njih samih, temveč to zgolj doda k realističnemu prikazu nesmisla vojne in krutosti režima, ki je ravnokar prevzel državo.
Favnov labirint je tudi tretji del filmske ‘sestavljanke’, ki so jo lani posneli trije mehiški režiserji in predstavlja preteklost. Sedanjost je v Babilonu predstavil Alejandro Gonzalez Inarritu, prihodnost pa Alfonso Cuaron v distopičnem trilerju Otroci človeštva. Vsi trije režiserji so dobri prijatelji in so tudi sodelovali pri pripravah vseh treh filmov. Čeprav ne predstavljajo neke jasno določene celote, pa se v vseh treh filmih njih pojavljajo isti elementi in motivi. Tako so denimo osrednji liki v vsakem izmed treh filmov otroci, družbeno ozadje pa predstavlja vojna – pri Favnovem labirintu je to španska državljanska vojna, pri Otrocih človeštva vojna po razpadu civilizacije in pri Babilonu (naša) vojna proti terorju. Hkrati vsak izmed filmov deluje na povsem svoji ravni in v skladu s pravili svojega žanra. A tudi brez vsega tega je Favnov labirint biser filmskega ustvarjanja in ena najlepših (ter krutih) pravljic kadarkoli postavljenih na filmsko platno.
Prvič objavljeno v TV Večeru 2007.